بریکس وارد فاز جدید انرژی شد/ مرکز دیجیتال کلید خورد

اقتصاد آنلایننفت و پتروشیمی۴ تیر, ۱۴۰۵502 بازدید

وزیر نفت گفت: راه‌اندازی «مرکز دیجیتال تعالی بریکس برای شبکه‌های هوشمند و ذخیره‌سازی انرژی» گامی مهم و نقطه عطفی در مسیر توسعه همکاری‌های انرژی میان کشور‌های عضو بریکس به‌شمار می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از وزارت نفت، محسن پاک‌نژاد در آیین گشایش رسمی مرکز تعالی دیجیتال بریکس برای شبکه‌های هوشمند و ذخیره‌سازی انرژی پیش از برگزاری یازدهمین نشست وزیران انرژی بریکس واقع در شهر گوروگرام هند بر جایگاه این مرکز در تحقق اهداف راهبردی اعضای بریکس تأکید کرد.

وی گفت: از منظر سیاست‌گذاری، این ابتکار می‌تواند به‌طور مؤثری در تحقق مجموعه‌ای از اهداف راهبردی از جمله تقویت امنیت انرژی، ترویج انتقال فناوری و توسعه ظرفیت‌ها، حمایت از گذار انرژی همراه با حفظ دسترسی به انرژی مقرون‌به‌صرفه و قابل‌اعتماد، تقویت همکاری‌های جنوب-جنوب و ایجاد فرصت‌های تازه برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان انرژی نقش‌آفرینی کند.

وی عنوان کرد: با توجه به تفاوت سطوح توسعه فناوری و میزان دسترسی به آن در میان اعضای بریکس، این مرکز می‌تواند نقش مهمی در کاهش شکاف‌های فناورانه و تسریع استقرار زیرساخت‌های تازه انرژی در کشور‌های عضو ایفا کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از تأسیس مرکز دیجیتال بریکس به‌عنوان زمینه‌ای عملی برای تقویت همکاری‌های فنی، ترویج نوآوری، ارتقای ظرفیت‌ها و تسهیل تبادل دانش و تجربه‌ها میان کشور‌های عضو استقبال می‌کند گفت: این ابتکار، بیانگر عزم و اراده مشترک کشور‌های عضو بریکس برای گسترش همکاری‌های عملی در بخش انرژی و پیشبرد راهکار‌های نوآورانه در رویارویی با چالش‌های در حال تحول نظام جهانی انرژی است.

0 آرا: 0 موافق, 0 مخالف (0 امتیاز)

نظر بدهید

دنبال کنید
ترندهای روز
در حال بارگذاری

ورود در 3 ثانیه...

ثبت‌نام در 3 ثانیه...